RODO

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej RODO, informuję, że: 
  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Anna Balcer, czyli gabinet psychologiczno-psychoterapeutyczny, znajdujący się przy ul. Juliana Ursyna Niemcewicza 26/503, 71-520 w Szczecinie. Osobą bezpośrednio odpowiadającą za bezpieczeństwo danych jest Anna Balcer.
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług psychologicznych oraz prowadzenia dokumentacji medycznej wymaganej przepisami prawa;
  3. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest: art. 6 ust. 1 lit. c, d, oraz  art. 9 ust.2 lit. c, h oraz art. 9 ust.1 lit. h RODO, w związku z przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 160, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 z późn. zm.);
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  5. Państwa dane osobowe przechowywane będą zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  6. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Żądania takie zostaną uwzględnione, o ile zachodzić będą przesłanki określone w obowiązujących przepisach prawa.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  8. Podanie danych osobowych w celu realizacji świadczeń medycznych jest obligatoryjne na mocy przepisów prawa; jako podmiot leczniczy jestem zobowiązana do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej. (Art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ.)
  9. Administrator danych nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. Państwa dane osobowe są potrzebne w celu prowadzenia dokumentacji w postaci karty pacjenta, oraz w celach umawiania wizyt, kontaktu z Państwem w sytuacji zmiany lub odwołania wizyty.
  10. Wszystkie dane podają Państwo sami, nie pozyskuję danych z innych źródeł.
  11. Kontaktuję się z Państwem pod podanym przez Was numerem telefonu czy adresem e-mail, aby np. potwierdzić rezerwację bądź odwołanie terminu konsultacji, przypomnieć o tej konsultacji, poinformować o konieczności przygotowania się do umówionego spotkania. (Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka około obsługowa nad pacjentem oraz sprawniejsze zarządzanie grafikami oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO, jako tzw. zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej w związku z art. 3 ust. 1 Ustawy o działalności leczniczej art. 24 ustawy o prawach pacjenta)
  12. Jako gabinet prowadzę także księgi rachunkowe oraz spoczywają na mnie obowiązki podatkowe – wystawiam np. rachunki za wykonane usługi, co może się wiązać z koniecznością przetwarzania Państwa danych osobowych. (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości)
  13. Mam obowiązek przechowywania dokumentacji medycznej – karty pacjenta co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.